AJÁNLÓ
 
06:00
2012. 10. 16.
Szezonok óta áttetsző ruhákkal provokálnak, vagy éppen varázsolnak el a tervezők. A 18-19....
A bejegyzés folyatódik
 
06:00
2012. 10. 16.
Jóval azelőtt, hogy az ausztrál születésű Elle MacPherson kiérdemelte A Test becenevet, egy...
A bejegyzés folyatódik
 
06:00
2012. 10. 16.
Elég sok mindent elmond a cannes-i filmfesztiváltól és az ottani divatbotrányokrók, hogy a...
A bejegyzés folyatódik
 
06:00
2012. 10. 16.
Amit a britek tudnak, azt miért ne tudnánk mi is? - gondolhatta az a csoport, amely Budapestre...
A bejegyzés folyatódik
 
06:00
2012. 10. 16.
A 2013-as esküvői trendek közül az egyik az 1920-as évek hangulatát idéző irányvonal. A...
A bejegyzés folyatódik
Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ikonok illatfelhőben - A Chanel No. 5 legendás arcai

0 Komment
0 Reblog

Brad Pitt - jobb híján az illattól - megrészegülve beszél a Chanel No. 5 legújabb kampányfilmjében - leolvasztva ezzel a női rajongókról a bugyit is, hogy azok csupán néhány csepp No. 5-ben hódíthassanak, ahogy azt anno Marilyn Monroe is tette.

Az ikonikus márka 91 éves történetében először reklámozza az illatot férfi - ráadásul nem is akármilyen! Brad Pitt 7 millió forintnak megfelelő összegért vállalta, hogy az arcát és a hangját adja a világ legismertebb és legtöbbet eladott illatának. A Chanel divatház marketingesei szerint egy ikonikus illathoz olyan ikonikus ember illik, mint Brad Pitt. És hogy miért férfi? A Chanel ezzel kívánja megerősíteni azt a szerepét, amelyet az 1920-as években vívott ki magának: azt, hogy forradalmasítja a divatot.

Forradalmasítás ide vagy oda: ahogy a kis fekete ruha megalkotásában sem Coco Chanel volt az első, úgy az sem az ő ötlete volt, hogy egy luxusdivatház parfümöt dobjon piacra. Mégis: ahogy a kis feketét rendszeresen neki tulajdonítjuk, úgy a világ legismertebb - és piacra dobása után 91 évvel is kapható - parfümjéről is azt gondoljuk, hogy az első volt a divatmárkák parfümjei között. Coco ugyanis egy dologban sokkal erősebb volt a kortársainál: a marketingben.

Természetesen a parfüm sikeréhez kellett az is, hogy abban az időben - 1921-ben - nagyon új és nagyon jó minőségű legyen. Parfümőre, Ernest Beaux aldechidekkel, szintetikus anyagokkal, dolgozott, amelyeket addig soha nem használtak még parfümökhöz, Chanel azonban bízott benne. Beaux két mintasorozatot készített Chanelnek. Az elsőt egytől ötig számozta, a másodikat pedig húsztól huszonnégyig. Chanel előbb a 22-est választotta, de mivel az 5 a szerencseszáma, ragaszkodott hozzá, hogy az is elkészüljön. Ez volt az, amely "nem idézi egyetlen virág vagy beazonosítható virágegyüttes ismerős illatát sem. Puszta lelemény, meny mintha a semmiből született volna, s amely annál is csábítóbb, mert rejtélyes az eredete" - írja Henry Gidel Coco Chanel című könyvében.

A parfüm különlegességét erősítette az egyszerű, letisztult üveg is, amelyben ott lötyögött az aranyszínű folyadék. A másik a teljesen egyszerű, szintén sejtelmes név. Miért pont No. 5? Ilyen még sosem volt addig! És pont ezért. Miért ne?

A parfüm bevezetése nem hatalmas kampánnyal indult, mint mostanában egy-egy sztárillat esetében. Coco Chanel maga csúsztatta ismerősei, barátai kezébe az  üvegcsét különböző társasági eseményeken, ahol ő maga gyakran megfordult. A titokzatos illat hamar beszédtéma lett a legfelsőbb körökben megalapozva ezzel a parfüm körüli legendát, amelyet mindenki meg akart fejteni - ha mást nem azzal, hogy magára fújta. A parfüm körüli legendát tehát már az 1920-as években megalapozták. Az illat sikerességének még a második világháború sem állhatott útjába.

A háború alatt a marketingeseknek az az ötlete támadt, hogy zsebparfümöket gyártanak a No. 5-ből, hogy az amerikai katonák hazavihessék őket a feleségeiknek - ezzel a francia illat a tengerentúli nők szívét is meghódította.

Természetesen megannyi fogás mellett nem maradhatnak el a Chanel No. 5. arcai sem. 1937-ben maga Coco Chanel állt modellt a saját parfümjének a Harper's Bazaarban.

Amikor Marilyn Monroe 1954-ben egy interjúban kiejtette a száján, hogy meztelenül alszik, mindössze két (más források szerint néhány) csepp Chanel No. 5-öt használ, nem volt megállás. Rájöttek, hogy minél ikonikusabb arc reklámozza a parfümöt, annál többen keresik.

Saját fotó a Stílus királynői című könyvről

1957-ben Suzie Parker modell-színésznő, akit a Beatles és megénekelt, állt Richard Avedon kamerája elé.

1968-ban például Catherine Deneuve lett a Chanel arca, aki a kampányfilmben azt is elárulja, hol viseli a Chanel No. 5-öt.

A színésznővel természetesen készítettek kampányképeket is. Itt van egy a sok közül 1973-ból, Richard Avedon munkája.


Lauren Huttont 1968-ban Richard Avedon divatfotós fényképezte a Chanel No. 5. számára.


Carole Bouquet az 1987-es kampányfilmben, amelyet Ridley Scott rendezett.


Ali MacGraw színésznőt 1971-ben kérték fel.




Estella Warrennel a fiatalabb közönséget célozták meg. Az 1998-as filmet Luc Besson rendezte.

2003-ban Nicole Kidman lett a Chanel arca, aki 3,7 millió dollárt kapott a 3 perces Baz Luhrmann kampánymozi szerepéért. A stábnak nem kellett sokat gondolkodni, csupán picit chanelesítették a Moulin Rouge filmet.

Nicole Kidmant egy ízig-vérig francia nő, Audrey Tautou váltotta.

2012. májusában jelentették be, hogy a Chanel új kampányarca Brad Pitt lesz. Az eredmény itt látható.

Nem ez, hanem egy másik Chanel-film volt az, amelyik engem személy szerint meggyőzött, és magaménak akarom tudni a klasszikus illatot - még annak ellenére is, hogy volt No. 5-öm és nem szerettem. Túl nehéz, túl avítt, túl fojtogató ez egy olyan nőnek, aki nem kifejezetten a klasszikus stílus híve. Ezt ismerte fel egyébként maga a divatház is: 2007 októberében piacra dobták a Chanel N°5 Eau Premiere elnevezésű parfümöt, amelyet Jaques Polge parfümőr alkotott. Az új, modern nők igényeinek inkább megfelelő illat az eredeti recepten alapul, de sokkal frissebb, könnyebb, kedvesebb, inkább a hétköznapokra való.

Végül pedig a videó, ami megbabonázott.

Feedek

HIRDETÉS

Silouette a Facebookon is

Címkefelhő

divat (38),divattörténet (20),inspiráció (13),20. század (9),divattöri a jövőből (7),19. század (6),divattervező (6),film (6),divat a vásznon (6),1920-as évek (5),interjú (5),2011-2012 ősz-tél (4),fűző (4),cipő (4),17. század (3),2011 (3),coco chanel (3),trend (3),Chanel (3),kiállítás (3),divatlexikon (3),menyasszonyi ruha (3),könyv (3),divattervezés (3),Elizabeth Taylor (3),Marlene Dietrich (3),fehérnemű (3),marilyn monroe (3),szecesszió (3),vörös szőnyeg (2),kepp showroom (2),programajánló (2),Tweed Run Budapest (2),1950-es évek (2),haj (2),hajfestés (2),haute couture (2),menyasszony (2),vintage (2),balett (2),múzeum (2),1930-as évek (2),18. század (2),Titanic (2),fürdőruha (2),Ördög Nóra (2),x-faktor (2),Lucile (2),Erzsebet kiralyne (2),divatos olvasmányok (2),Sarah Bernhardt (2),2012 tavasz-nyár (2),anna amélie (2),givenchy (2),16. század (2),lilla sellei bags (2),trenntre shoe design (2),retro péntek (2),esküvő (2),sorozat (1),életmód (1),vívás (1),sport (1),slippers (1),olimpia (1),bikiniszezon (1),dior (1),kollaboráció (1),lapos cipo (1),Jelmeztár (1),ruha (1),Látogatóközpont (1),parfüm (1),London (1),kampány (1),jelmez (1),V&A Múzeum (1),reklám (1),Chanel No. 5 (1),Jean Paul Gaultier (1),Christy Turlington (1),2013 (1),királyi család (1),keresztelő (1),kosztüm (1),Oscar 2012 (1),görög (1),golden globe (1),képek (1),modell (1),A magyar divat 1116 éve (1),A divatról komolyan (1),születésnap (1),Madonna (1),MTVA (1),koncert (1),II. Erzsébet (1),Királynő (1),A stílus királynői (1),György herceg (1),Paul Poiret (1),ikon (1),Párizs (1),divatbotrány (1),Pavlova (1),torta (1),fotózás (1),fotós (1),Anna Pavlova (1),Lady Duff-Gordon (1),Dolce&Gabbana (1),ókor (1),2013-2014 ősz-tél (1),10 dolog (1),Bert Stern (1),sztárok (1),Jacob Davis (1),Levi Strauss (1),esemény (1),farmernadrag (1),Cannes-i filmfesztivál (1),biciklis divat (1),mozi (1),A nagy Gatsby (1),1930-as (1),bicikli (1),A Nagy Duett (1),The Voice (1),Sisi (1),Sissi (1),balenciaga (1),szépség (1),direktórium (1),sztár (1),farmer (1),Cora Pearl (1),muszlinbetegség (1),rózsaszín (1),Cate Blanchett (1),szépségápolás (1),Katalin hercegnő (1),magyar divat (1),A Dal (1),Annette Kellerman (1),Tolvai Reni (1),Palvin Barbara (1),fogyókúra (1),1900-as évek (1),tetoválás (1),2012 (1),kurtizán (1),manöken (1),Gil Elvgren (1),pin-up lány (1),szépségipar (1),bubi (1),frizura (1),cséfalvay fanni (1),diplomakiállítás (1),nivea (1),tengerészcsíkos (1),100 (1),beauty (1),mome (1),bulvár (1),melltartó (1),rihanna (1),köröm (1),1940-es évek (1),1970 (1),Yves Saint Laurent (1),triumph inspiration award 2011 (1),bódis boglárka (1),bugyi (1),harisnya (1),kapszulakollekció (1),mono fashion (1),eugéne atget (1),divatkreátor (1),dolmány (1),séllei lilla (1),mente (1),Esterházy (1),főúri öltözékek (1),glamour (1),funny face (1),kalap (1),alsóruha (1),audrey hepburn (1),1957 (1),magyar viselet (1),Diana hercegnő (1),fejfedő (1),15. század (1),color blocking (1),2011 tavasz-nyár (1),sármán nóra (1),14. század (1),gótika (1),chino (1),nadrág (1),galicza eszter (1),hennin (1),1971 (1),Jeanloup Sieff (1),táska (1),biedermeier (1),gucci (1),korona (1),catwalk (1),rotschild klára (1),szocializmus (1),zagabo (1),cipzár (1),fotó (1),divatkutya (1),orosz agár (1),dori tomcsanyi (1),je suis belle (1),csillámpor (1),flitter (1),diszkó (1),Szépművészeti Múzeum (1),Christóbal Balenciaga (1),szépségflastrom (1),rokokó (1),Liszt Ferenc (1),Utolsó rapszódia (1),magyar film (1),toll (1),use unused (1),elsa schiaparelli (1),1958 (1),körömfestés (1),reneszansz (1),barokk (1),fontange (1),fekete körömlakk (1),13. század (1),botrány (1),christian louboutin (1),középkor (1),12. század (1),vogue (1),Cosmopolitan (1),mildred pierce (1),gepárd (1),mata hari (1),tisztalkodas (1),wc (1),Bakos Piroska (1),Gombold újra! (1),street fashion budapest (1),konferencia (1),yvan rodic (1),facehunter (1),szinpad (1)

Olvasóim

szekeresk Mengyán Eszter labor csirek LStyle winifredka dori89 jfgidskjf jbujdoso madmadame

Goldenblog