Margaretha Geertruida Zelle fordulatos élettörténete nemcsak több mint kétszáz regény és életrajzírónak adott inspirációt, hanem rajtuk kívül valószínűleg több ezer embernek is. Nemrég találtam rá Oláh Anna, az Anna Amélie márka tervezője és csapatának új projektjére, amelyet szintén a 20. század egyik legtitokzatosabb asszonya ihletett.
Újságíróként egyes alát adnék magamnak, hogy ezeket a képeket június vége helyett csak most posztolom ki. Viszont annyira szépek és témába vágnak (najó, majdnem), hogy aktualitás ide vagy oda, igenis itt a helyük a blogon. Christian Louboutin 2011-2012-es őszi-téli kollekciójához készült kampányfotóiról van szó.
Hamarosan interjúzni fogok Galicza Eszterrel, akivel hónapok után végre sikerült egyeztetni. Ő és Kónyi Anikó csinálják a Trenntre Shoe Design-t, azaz egyedi, színes és kényelmes topánokat (ez az interjú apropója). Nem követem folyamatosan a fejleményeket náluk, de a múltkor végignéztem a posztokat a blogukon és elmerültem a Facebook-oldalukon is a képekben. Ahogy nézegettem a pipőket, eszembe jutott, hogy láttam már hasonló modelleket. Felütöttem a Cipők című könyvemet, és találtam néhány régi topánt, ami akár inspiráció is lehetett Eszterék számára.
Nyilván fogalmam sincs (egyelőre), honnan ötletelnek, ez csak egy játék a részemről. Az ilyen fajta inspirálódással egyébként nincs semmi kivetnivaló, elvégre a divat egyfajta körforgás. Aki kicsit is figyeli a trendeket, az látja, hogy folyamatosan térnek vissza a korábbi évtizedek divatelemei - sokszor több párhuzamosan. De régen is volt erre példa, a barokk vagy a rokokó divatja is visszatért neobarokk és neorokokó néven alig száz évvel az eredeti után.
És most a képek:
Ez az 1880-as évekből, Angliából származó félcipő, amelyet a délutáni teázások alkalmával viseltek - nyilván a teázáshoz külön ruha és külön cipő dukált. Halálra is unták volna magukat gazdagék, ha nem öltözködnek át minden hétköznapi eseményre - úgy, mint: reggeli, ebéd, teázás, vacsora, a sétákról, vizitekről és bálokról nem is beszélve.