AJÁNLÓ
 
06:21
2013. 05. 28.
A díjátadó szezon sztárja egyértelműen az Oscar, amin a legnagyobb szerepet a fő- és mellékszereplők,...
A bejegyzés folyatódik
 
06:21
2013. 05. 28.
Marlene Dietrich Tiétek az életem… című önéletrajza telis tele van a díva színőadi és...
A bejegyzés folyatódik
 
06:21
2013. 05. 28.
A szép ruhák és a szép látvány meggyőzi majd a fiatal női közönséget, mondta a Liszt...
A bejegyzés folyatódik
 
06:21
2013. 05. 28.
Egyre gyakrabban megyek kismama és babalátogatóba. Az édes mosolyok, kerek szemek láttán valahogy...
A bejegyzés folyatódik
 
06:21
2013. 05. 28.
Amikor filmet nézünk, Ő a világításról és a képekről beszél film közben, én pedig a...
A bejegyzés folyatódik
Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Divat a vásznon: A nagy Gatsby

0 Komment
0 Reblog

Sötétebb, szexisebb és intenzívebb – általában így írják le Baz Luhrmann filmjének hangulalát, ha össze akarják hasonlítani F. Scott Fitzgerald regényével. A divatportálok jó egy éve meg vannak őrjítve azzal, hogy a film kosztümjeit a Prada divatház tervezte, tombol a bolond idők ihlette flitteres, csillogó ruhák divatja. Baz Luhrman filmje valóban vizuális orgia, de az 1920-as évek divatjához csak kevés köze van, Prada-ruhák pedig csak nyomokban lelhetők fel a vásznon.

1. Miuccia Prada, a Prada és a Miu Miu divatházak tervezője álmodta meg a film kosztümjeit? - NEM!
A két ismert divatház vezető tervezője Miuccia Prada a film jelmeztervezőjével, Catherine Martinnal dolgozott együtt - ő egyébként Baz Luhrmann (a film rendezője) felesége. A Prada elég nagy reklámot kapott azzal, hogy beszállt a filmbe, de ne készüljünk úgy, hogy egy Prada divatbemutatót látunk majd a vásznon. Számtalan portál 40, mások 20 Miu Miu és Prada ruhát említenek, a leglátványosabb Daisy (Carey Mulligan) kristályruhája volt többit nem a főszereplők viselték.


4. Tényleg igazi Prada ruhák láthatók a filmben? - NEM!
A tervező a Prada és a Miu Miu korábbi kollekciójának darabjait alakította át úgy, hogy azok megfeleljenek a film látványvilágának, a rendező és a jelmeztervező elképzeléseinek.

Miuccia Prada terve


2. Carey Mulligan kristályruhája teljesen a képzelet szüleménye? - NEM!
Az 1920-as években is készültek kristályokkal díszített ruhadarabok. Az egyik portál megjegyzi, hogy Daisy tollas-prémes felöltője ebben a jelenetben országidegen és elképzelhetetlen gazdagságot tükröz.


A kristályruha hat kilót nyom


3. A Prada volt az egyetlen divatház, amelyik beszállt a filmbe? - NEM!
Leonardo DiCaprio és Tobey Maguire öltönyeinek szállítója a Brooks Brothers az amerikai divatház volt. Egy-egy kosztümre cipőstül, fehérneműstől, kiegészítőstül kb. 10.000 dollárt költöttek.

5. Ez volt Baz Luhrmann és Miuccia Prada első közös munkája? - NEM!
A filmrendező és a divattervező már 1996-ban is dolgoztak együtt. Akkor a tervezőnő készítette a Romeó + Julia filmben Leonardo DiCaprio öltönyét az esküvői jelenethez.

6. Láthatók az 1920-as évekből származó ruhák is a filmben? NEM!
Hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy az 1920-as évek majdnem 100 éve volt, így az akkori ruhák állapota már nem tenné lehetővé, hogy a színészek azokban játsszanak. Catherine Martin jelmeztervező és partnerei 1920-as évek szabásmintáit használták, amikor megalkották a húszas évek divatjának 21. századi, érthető és befogadható verzióját. A filmhez készített több mint 500 ruhát érheti az a vád, hogy nem korhűek (valóban nem azok), viszont segítenek átadni azt a hangulatot, amit száz évvel ezelőtt az akkori emberek átélhettek, valamint a karakterek jelleméről is mesélnek. A Zeit.de interjújából kiderül, hogy Jordan azért visel nadrágot, mert ő már a jövőbe néz, Daisy hatkilós kristályruhája pedig egy törékeny madárka aranykalitkájának metaforája.


7. Tényleg ilyen volt a ’20-as évek divatja? NEM!
Az Atlantic portál cikkének szerzője pontosan összegyűjtötte a „hibákat” a filmben kezdve az 1930-as éveket idéző estélyivel, az egyik szereplő nadrágjával. A cikk végkimenetele mégis pozitív, ugyanis Baz Luhrmann ahhoz ragaszkodott, hogy a ruhákkal mesélje el a társadalmi különbségeket – csak épp az eszköztárát bővítette további színekkel és szabásvonalakkal.  A ruhák a regény és a film esetében is két dologról mesélnek: a pénzről és a szexualitásról.


Lanvin ruha 1923-ból - még több kép valódi, 1920-as évekből származó ruhákról a keretes alatt

A 2010-es évek válságdivatja

Ahogy az 1920-as éveket, úgy a 2010-es éveket is a válság jellemzi, amely kihat az öltözködésünkre – és itt nem a turkálókra kell gondolni. Catherine Martin jelmeztervező szerint az eklektikus stílus a lázadásunk alapja. Mindenki a közösségi média, a Pinterest és a blogok terméke annak ellenére, hogy mindannyian az egyediségre törekszünk. Éppen ezért olyan közkedveltek a vintage darabok, mert szeretjük elképzelni egy-egy darab mögé a történetét - valljuk be, ez egy Mangós vagy H&M-es ruháról elképzelhetetlen. A mi lázadásunk a „régen minden jobb volt” hangulatban tetőzik, a régi szép időkre vágyunk. Ebben az egyben alapvetően különbözünk az 1920-as években élt emberektől, akik a múlt helyett a jövőbe vágytak – ami érthető az első világháború döbbenetes pusztítása után. Mi az őszinteségre vágyunk, amelytől a biztonságot reméljük.

A nagy Gatsby története 1922 nyarán játszódik. A Metropolitan múzeum virtuális raktárában csak 1923-ból származó darabokat találtam, de így is mesélnek a kor divatjáról.

Lanvin

Thurn
 

A regény 1925-ben jelent meg. Hoztam néhány darabot abból az évből is (igen, pontosan abból).

Lanvin kalap

Estélyi

Stóla

Fenton - cipő

Kabát

Feedek

HIRDETÉS

Silouette a Facebookon is

Címkefelhő

divat (38),divattörténet (20),inspiráció (13),20. század (9),divattöri a jövőből (7),19. század (6),divattervező (6),film (6),divat a vásznon (6),1920-as évek (5),interjú (5),2011-2012 ősz-tél (4),fűző (4),cipő (4),17. század (3),2011 (3),coco chanel (3),trend (3),Chanel (3),kiállítás (3),divatlexikon (3),menyasszonyi ruha (3),könyv (3),divattervezés (3),Elizabeth Taylor (3),Marlene Dietrich (3),fehérnemű (3),marilyn monroe (3),szecesszió (3),vörös szőnyeg (2),kepp showroom (2),programajánló (2),Tweed Run Budapest (2),1950-es évek (2),haj (2),hajfestés (2),haute couture (2),menyasszony (2),vintage (2),balett (2),múzeum (2),1930-as évek (2),18. század (2),Titanic (2),fürdőruha (2),Ördög Nóra (2),x-faktor (2),Lucile (2),Erzsebet kiralyne (2),divatos olvasmányok (2),Sarah Bernhardt (2),2012 tavasz-nyár (2),anna amélie (2),givenchy (2),16. század (2),lilla sellei bags (2),trenntre shoe design (2),retro péntek (2),esküvő (2),sorozat (1),életmód (1),vívás (1),sport (1),slippers (1),olimpia (1),bikiniszezon (1),dior (1),kollaboráció (1),lapos cipo (1),Jelmeztár (1),ruha (1),Látogatóközpont (1),parfüm (1),London (1),kampány (1),jelmez (1),V&A Múzeum (1),reklám (1),Chanel No. 5 (1),Jean Paul Gaultier (1),Christy Turlington (1),2013 (1),királyi család (1),keresztelő (1),kosztüm (1),Oscar 2012 (1),görög (1),golden globe (1),képek (1),modell (1),A magyar divat 1116 éve (1),A divatról komolyan (1),születésnap (1),Madonna (1),MTVA (1),koncert (1),II. Erzsébet (1),Királynő (1),A stílus királynői (1),György herceg (1),Paul Poiret (1),ikon (1),Párizs (1),divatbotrány (1),Pavlova (1),torta (1),fotózás (1),fotós (1),Anna Pavlova (1),Lady Duff-Gordon (1),Dolce&Gabbana (1),ókor (1),2013-2014 ősz-tél (1),10 dolog (1),Bert Stern (1),sztárok (1),Jacob Davis (1),Levi Strauss (1),esemény (1),farmernadrag (1),Cannes-i filmfesztivál (1),biciklis divat (1),mozi (1),A nagy Gatsby (1),1930-as (1),bicikli (1),A Nagy Duett (1),The Voice (1),Sisi (1),Sissi (1),balenciaga (1),szépség (1),direktórium (1),sztár (1),farmer (1),Cora Pearl (1),muszlinbetegség (1),rózsaszín (1),Cate Blanchett (1),szépségápolás (1),Katalin hercegnő (1),magyar divat (1),A Dal (1),Annette Kellerman (1),Tolvai Reni (1),Palvin Barbara (1),fogyókúra (1),1900-as évek (1),tetoválás (1),2012 (1),kurtizán (1),manöken (1),Gil Elvgren (1),pin-up lány (1),szépségipar (1),bubi (1),frizura (1),cséfalvay fanni (1),diplomakiállítás (1),nivea (1),tengerészcsíkos (1),100 (1),beauty (1),mome (1),bulvár (1),melltartó (1),rihanna (1),köröm (1),1940-es évek (1),1970 (1),Yves Saint Laurent (1),triumph inspiration award 2011 (1),bódis boglárka (1),bugyi (1),harisnya (1),kapszulakollekció (1),mono fashion (1),eugéne atget (1),divatkreátor (1),dolmány (1),séllei lilla (1),mente (1),Esterházy (1),főúri öltözékek (1),glamour (1),funny face (1),kalap (1),alsóruha (1),audrey hepburn (1),1957 (1),magyar viselet (1),Diana hercegnő (1),fejfedő (1),15. század (1),color blocking (1),2011 tavasz-nyár (1),sármán nóra (1),14. század (1),gótika (1),chino (1),nadrág (1),galicza eszter (1),hennin (1),1971 (1),Jeanloup Sieff (1),táska (1),biedermeier (1),gucci (1),korona (1),catwalk (1),rotschild klára (1),szocializmus (1),zagabo (1),cipzár (1),fotó (1),divatkutya (1),orosz agár (1),dori tomcsanyi (1),je suis belle (1),csillámpor (1),flitter (1),diszkó (1),Szépművészeti Múzeum (1),Christóbal Balenciaga (1),szépségflastrom (1),rokokó (1),Liszt Ferenc (1),Utolsó rapszódia (1),magyar film (1),toll (1),use unused (1),elsa schiaparelli (1),1958 (1),körömfestés (1),reneszansz (1),barokk (1),fontange (1),fekete körömlakk (1),13. század (1),botrány (1),christian louboutin (1),középkor (1),12. század (1),vogue (1),Cosmopolitan (1),mildred pierce (1),gepárd (1),mata hari (1),tisztalkodas (1),wc (1),Bakos Piroska (1),Gombold újra! (1),street fashion budapest (1),konferencia (1),yvan rodic (1),facehunter (1),szinpad (1)

Olvasóim

szekeresk Mengyán Eszter labor csirek LStyle winifredka dori89 jfgidskjf jbujdoso madmadame

Goldenblog