Sötétebb, szexisebb és intenzívebb - általában így írják le Baz Luhrmann filmjének hangulalát, ha össze akarják hasonlítani F. Scott Fitzgerald regényével. A divatportálok jó egy éve meg vannak őrjítve azzal, hogy a film kosztümjeit a Prada divatház tervezte, tombol a bolond idők ihlette flitteres, csillogó ruhák divatja. Baz Luhrman filmje valóban vizuális orgia, de az 1920-as évek divatjához csak kevés köze van, Prada-ruhák pedig csak nyomokban lelhetők fel a vásznon.
Divat a vásznon: Oscar 2012 - A legjobb jelmeztervezés díj jelöltjei
Mengyán Eszter | 2012.01.27. 14:15
A díjátadó szezon sztárja egyértelműen az Oscar, amin a legnagyobb szerepet a fő- és mellékszereplők, a rendezők és a filmek kapják. Engem viszont a jelmezek is legalább ennyire érdekelnek. Már csak azért is, mert az Oscar díjat általában olyan filmkosztümöknek szavazzák meg, amelyek vagy fantáziakosztümök vagy a egy-egy divattörténeti korszakot elevenítenek fel.
Marlene Dietrich Tiétek az életem… című önéletrajza telis tele van a díva színőadi és filmes jelmezekkel kapcsolatos tapasztalataival. Ebben a bejegyzésben ő meséli el, miért ragaszkodott első filmjében a tabunak számító feketéhez és hogyan kapott mérgezést csak azért, mert valami újat akart mutatni a vásznon.
Stílusikon. Színészóriás. Hollywood legszebb lába - és hasonló címkéket szoktak Marlene Dietrich színésznőre aggatni. "Kétségtelen, hogy fiatal és vonzó megjelenésű voltam; elnyerhettem az amerikai közönség széles rétegének tetszését; mindezek ellenére az voltam, ami vagyok: német nő, aki csupán a kötelességét hajlandó teljesíteni, semmi többet" - írja magyarul is megjelent önéletrajzában. A Tiétek az életem… című könyvet mindenkinek ajánlott, aki egy kicsit is bele akar látni a hollywoodi sztárgyár működésébe, aki kíváncsi a filmforgatással kapcsolatos titkokra (is).
A szép ruhák és a szép látvány meggyőzi majd a fiatal női közönséget, mondta a Liszt Ferenc életéről és utolsó szenvedélyes szerelméről szóló tévéfilm rendezője, Gyöngyössy Bence az Origonak. Tette ezt annak ellenére, hogy a film költségvetése mindössze 150 millió forint volt, amely töredéke a hollywoodi kosztümös mozikénak. Vajon tényleg lehet kevés pénzből szép, látványos kosztümöket csinálni? Jelmezszemle a forgatáson.
Fotó: Mengyán Eszter (Silouette)
Egyre gyakrabban megyek kismama és babalátogatóba. Az édes mosolyok, kerek szemek láttán valahogy eszünkbe sem jut, hogy mi van akkor, ha valami elromlik? Mi van akkor, ha annak ellenére, hogy (szerintünk) mindent megteszünk, a gyerekünk nem fog szeretni? A Mildred Pierce, az HBO minisorozata, hátborzongató, lélekmarcangoló film egy makacs, öntörvényű, küzdeni tudó anya és tehetséges, hiperöntudatos lánya egészségesnek nem nevezhető kapcsolatáról. Nemrég volt hozzá szerencsém, napokig ez a film járt a fejemben. Nem csak a jelmezek miatt, de most azokról lesz szó.
Mildred Pierce (Kate Winslet) - kép