AJÁNLÓ
 
09:46
2011. 06. 09.
Míg korábban a divat és az udvar, addig ma a divat és a celebek járnak kéz a kézben. A kettő...
A bejegyzés folyatódik
 
09:46
2011. 06. 09.
Cate Blanchett púderszínű Balenciaga ruhája volt a hét egyik legkedveltebb love/hate témája...
A bejegyzés folyatódik
 
09:46
2011. 06. 09.
83 éves korában, 2013. június 26-án hunyt el a világ egyik legnagyobb celebfotósa, akinek...
A bejegyzés folyatódik
 
09:46
2011. 06. 09.
Sötétebb, szexisebb és intenzívebb - általában így írják le Baz Luhrmann filmjének hangulalát,...
A bejegyzés folyatódik
 
09:46
2011. 06. 09.
Elég sok mindent elmond a cannes-i filmfesztiváltól és az ottani divatbotrányokrók, hogy a...
A bejegyzés folyatódik
Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Divattöri a jövőből: Sármán Nóra

0 Komment
0 Reblog

A Cotcot alatt kezdtem el divattervezőkkel interjúzni. Az volt a célom, hogy egy-egy beszélgetésnek mindig legyen aktualitása, ne csak hasraütés szerűen interjúzzak. 2010-ben indult a Divatkreátor című tehetségkutató reality műsor a TV2-őn, amire fiatal tervezők jelentkezését várták. Az első széria szerencsésen egy másik tehetségkutató, a Megasztár 5 mellett futott, így a tervezők is előtérbe kerültek, hiszen ők készítették a hirtelen celebbé vált énekesek fellépő ruháit, amelyeket - főleg a bulvárcikkek miatt - az egész ország láthatott. Még Mari néni is megjegyezhette Pilipócson, hogy a Tolvai Renikének milyen szép volt az a köves kabátja. A Divatkreátort első szériáját Sármán Nóri nyerte, aki egy halálédes csajszi, és ideális interjúalany abból a szempontból, hogy imád mesélni. :) A vele készült interjúmat Aki lekörözte Cavallit címmel publikáltam a Cotcoton. Azt a beszélgetést olvashatjátok most itt is.

(Ui.: Azóta átigazoltam más médiumokhoz. Hamarosan megjelenik a Divatkreátor2011 nyertesével készült interjúm is nem a Cotcoton.)

A ruha miatti hiszti, a bimbózó sztárallűrök már a Megasztár-döntők alatt jellemző versenyző-tünetek voltak. A Divatkreátoroknak viszont nem csak ezzel kellett megküzdeniük, hanem a villámgyors munkatempóval, az anyagbeszerzéssel, a varrással, a nemalvással és a stresszel is. A legjobban Sármán Nóra vette az akadályokat, aki a döntő estéjén Roberto Cavallit is maga mögé utasította. A divattervezővel két nappal azután találkoztunk, hogy megnyerte a Divatkreátort.


Most, hogy megvan a nyertes, elárulhatod, melyik Megasztár-versenyzőnek szurkoltál.

Mindig másnak. Általában annak drukkoltam, aki az én ruhámban volt.

 

Hogyan lettél Divatkreátor?

Idén diplomáztam a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, úgyhogy a nyár főleg pihenéssel telt, és még nem igazán találtam ki, mit szeretnék magammal kezdeni. Ezért kapóra jött a Divatkreátor. Előtte pont azon gondolkoztam, hogy miért nincs egy ilyen műsor Magyarországon, mert akkor biztosan jelentkeznék rá. Szeptemberben kezdtünk mi is, és ugyanúgy három hónapig tartott, mint a Megasztár. Összességében nagyon kimerítő volt, de nagyon tanulságos is.

Sármán Nóra (fotó: Neményi Márton)

 

Hogyan állt össze egy-egy 'megasztár' öltözéke?

Minden héten csináltunk valamilyen ruhadarabot, vagy egy zakót, vagy egy ruhát, vagy egy egész szettet, a többi ruhadarabot pedig üzletekből hoztuk. Így is maximum két nap maradt arra, hogy varrjunk, pedig mondjuk, egy férfizakó elkészítésére egy hét kellene. Volt, hogy a tesóm vagy anyukám besegített, mert nem bírtam volna. Nem volt könnyű, de nagyon élveztem.

 

Milyen szempontoknak kellett megfelelni egy-egy ruha kitalálásánál?

Fú, nagyon sok mindennek.  A legfőbb szempont az volt, hogy színpadképes ruhákat készítsünk hétről hétre.  Volt egy segítőnk is, Andó Ildikó, aki az egész Megasztár stylingjáért felelt. Aztán ott volt a dal is, és figyelni kellett, hogy a versenyző személyiségéhez és az alkatához is passzoljon a ruha. Ez sokszor nehézséget okozott, mert kevés volt a modell- vagy átlagalkatú versenyző. Általában csak egy éjszakánk volt arra, hogy megtervezzük a ruhákat, hiszen az anyagvásárlás előtti este tudtuk meg, hogy kit kapunk, és milyen számot énekel. Tévéműsorról lévén szó, nagyon sok olyan dologra is figyelni kell, amire amúgy nem. Egy ruha teljesen másképp működik az életben, a fotón és a tévében is. A képernyő kapásból szélesít mindenkit, bizonyos színeket pedig kerülni kell. A fekete például besül, nem látszanak a részletek, egy vakfolt lesz. A fényes anyagok a legjobbak, de azok pedig plusz kilót pakolnak az alanyra, ami ugye, nem előnyös. És ezt mind fejben kellett tartani.

 

Ezek szerint nemcsak egy-egy darabot terveztetek, hanem gyakran rajtatok múlt az egész megjelenés.

Igen, ez mondjuk, érdekes, mert egy divattervező versenyre jelentkeztünk, de a fele mégis stylist munka volt. Ebben semmi tapasztalatom nem volt, át kellett állítani az agyam. Nemcsak megterveztem a ruhát, hanem a szabásmintát is megcsináltam, megvarrtam, és még ki is kellett találnom a szettet. Ez minimum három külön szakma.

 

Milyenek voltak a versenyzők? Mennyire működtek együtt veletek?

Mindegyikük nagyon kedves volt, és a végére nagyon megszerettem őket. Persze van, aki hisztisebb, a lányok, ugye, problémásabbak. Bár pont Tolvai Reni volt az, akit mindenki nagyon szeretett öltöztetni. Bármit adtunk rá, át tudott lényegülni, és tudta viselni a ruhákat. Ő volt amúgy szerintem a legszexisebb, legcsajszisabb annak ellenére, hogy nem modellalkat. Aki erre ráérzett, például Nyíri Évi, az nagyon szépeket tervezett neki.

 

Teázás az Ibolyában (fotó: Neményi Márton)

 

Voltak problémás esetek?

Igen, előfordult, hogy valaki nem akarta felvenni az adott ruhát. Ilyenkor kompromisszumot kellett kötnie a versenyzőnek és a tervezőnek. Ebben egyébként Görög Zita nagyon sokat segített, mert személyesen beszélt az adott versenyzővel. Nálam szerencsére nem volt ilyen, senki sem utasította vissza a ruháimat. Próbáltam úgy tervezni, hogy akinél nem lehetett korábban sem, arra nem erőltettem szélsőséges darabokat.

 

A Megasztár zsűritagok hozzászólásai a stylinghoz mennyire számítottak bele az értékelésetekbe?

Szerintem nem számított, de számunkra egy érdekes visszajelzés és különleges kritika volt, ha bírálták a ruhát. A mi értékelésünkben Andó Ildikó, Illés Gabriella (a Megasztár producere – a szerk.) és minden héten más-más meghívott tervező vett részt. Ők hárman hozták meg a döntést. Az elején volt olyan hiba, hogy valaki az élő adás előtt néhány perccel felment a színpadra és kisollóval igazgatta meg a ruhát, vagy volt olyan, aki azért esett ki, mert nem érzett rá az énekes stílusára. Később már csak a jó és a jobb között lehetett dönteni.

 

Mekkora jelentősége van annak, hogy egy popénekes milyen ruhákat visel?

Szerintem nagyon fontos, hogy valaki milyen ruhában lép színpadra. Én még azt is ki merem mondani, hogy ez nagyon sokban befolyásolja a nézőket – a Megasztár esetében a szavazókat – is. A ruha sokat ad hozzá a személyiséghez is, és pont ezért volt izgalmas figyelni, hogy ki mennyivel többet tud kihozni magából emiatt.

 

A Divatkreátorral kapcsolatban sok a kritika is.

Ezeket nem olvastam, direkt. Nekem sokkal fontosabb, hogy a szakma mit mond, és nem érdekel, hogy névtelenül mit irkálnak. Egyedül a Facebookon olvastam a kommenteket, mert ott mindenki vállalja a nevét, az arcát. Ott is voltak pozitív és negatív kritikák is, amik közül volt, amin elgondolkodtam, sőt, meg is fogadtam.

 

A fináléban Tolvai Reni ruháját is te tervezted.

Igen, és nagyon izgultam, hogy ne legyen benne túl nagyasszonyos a klasszikus fazon és a fekete-vörös miatt. Részemről ez egyébként nagy bevállalás volt, mert Andó Ildi egy Roberto Cavalli ruhát akart Renire adni. Azt mondta, ha nem lesz jobb a ruhám, akkor marad a Cavalli. Végül az enyémet választották. Szerintem nagyon szép volt rajta, tudta viselni. Aztán a neten olvastam, hogy valakik szerint nem volt előnyös, mert kiemelte a hasát. Most már tudom, hogy legközelebb erre is figyelnem kell.

 Fotó: Neményi Márton

 

Mennyit dob az ismertséghez a Megasztárral járó médiafigyelem?

Biztos, hogy sokat, de ezzel tudni kell élni. Vannak például rajongóim, ami nagyon furcsa, de nagyon jó érzés.

 

A továbbiakban mik a terveid?

Most, hogy megnyertem a műsort, lehetőséget kaptam arra, hogy saját kollekciót tervezzek, amit a Coin-ban árulnak majd. Már alig várom! Ez teljesen másfajta kihívás lesz, hiszen egy eladható kollekciót kell tervezni. A Megasztárnál ez nem volt szempont, hiszen színpadi öltözékről volt szó, ami teljesen más. Abban bízom, hogy a kollekció sikeres lesz és megadja az egész értelmét.

 

Milyen lesz a coinos kollekció?

Mivel nem mertem beleélni magam abba, hogy megnyerem a Divatkreátort, még nem gondolkoztam rajta. Biztos vagyok abban, hogy bele kell illeszkedjen az üzlet profiljába, de nem bánom, hogy egy kicsit meg lesz kötve a kezem, mert ez megint egy újfajta kihívás. Egyébként a megfeszített tempó és a stresszhelyzet miatt születtek nagyon jó ötletek a Divatkreátor alatt, amelyeket a műsorban nem használtam fel, de a kollekcióban majd szeretném.

 

És a Coin után?

A saját vonalat mindenképpen folytatnám. Ezen kívül pedig ott van a MÁS tervezőcsoport, ami a szerelem. Szexi, csinos, csajos tervezői ruhákat szeretnénk elérhető áron a jövőben, de ezt még ki kell találni. És nagyon érdekel a menyasszonyi ruha tervezés is, mert ez volt a diplomamunkám is. Igaz, az egy elvetemült kollekció volt, de szívesen megpróbálnék szép, izgalmas menyasszonyi ruhákat tervezni mai, modern nőknek, mert ilyen szintén nem nagyon van a piacon. Amit most felsoroltam, az kapásból három teljesen különböző dolog, úgyhogy azt hiszem, itt az ideje, hogy eldöntsem, mit akarok. Pont ezen voltam amúgy, de bezavart a Divatkreátor.

Feedek

HIRDETÉS

Silouette a Facebookon is

Címkefelhő

divat (38),divattörténet (20),inspiráció (13),20. század (9),divattöri a jövőből (7),19. század (6),divattervező (6),film (6),divat a vásznon (6),1920-as évek (5),interjú (5),2011-2012 ősz-tél (4),fűző (4),cipő (4),17. század (3),2011 (3),coco chanel (3),trend (3),Chanel (3),kiállítás (3),divatlexikon (3),menyasszonyi ruha (3),könyv (3),divattervezés (3),Elizabeth Taylor (3),Marlene Dietrich (3),fehérnemű (3),marilyn monroe (3),szecesszió (3),vörös szőnyeg (2),kepp showroom (2),programajánló (2),Tweed Run Budapest (2),1950-es évek (2),haj (2),hajfestés (2),haute couture (2),menyasszony (2),vintage (2),balett (2),múzeum (2),1930-as évek (2),18. század (2),Titanic (2),fürdőruha (2),Ördög Nóra (2),x-faktor (2),Lucile (2),Erzsebet kiralyne (2),divatos olvasmányok (2),Sarah Bernhardt (2),2012 tavasz-nyár (2),anna amélie (2),givenchy (2),16. század (2),lilla sellei bags (2),trenntre shoe design (2),retro péntek (2),esküvő (2),sorozat (1),életmód (1),vívás (1),sport (1),slippers (1),olimpia (1),bikiniszezon (1),dior (1),kollaboráció (1),lapos cipo (1),Jelmeztár (1),ruha (1),Látogatóközpont (1),parfüm (1),London (1),kampány (1),jelmez (1),V&A Múzeum (1),reklám (1),Chanel No. 5 (1),Jean Paul Gaultier (1),Christy Turlington (1),2013 (1),királyi család (1),keresztelő (1),kosztüm (1),Oscar 2012 (1),görög (1),golden globe (1),képek (1),modell (1),A magyar divat 1116 éve (1),A divatról komolyan (1),születésnap (1),Madonna (1),MTVA (1),koncert (1),II. Erzsébet (1),Királynő (1),A stílus királynői (1),György herceg (1),Paul Poiret (1),ikon (1),Párizs (1),divatbotrány (1),Pavlova (1),torta (1),fotózás (1),fotós (1),Anna Pavlova (1),Lady Duff-Gordon (1),Dolce&Gabbana (1),ókor (1),2013-2014 ősz-tél (1),10 dolog (1),Bert Stern (1),sztárok (1),Jacob Davis (1),Levi Strauss (1),esemény (1),farmernadrag (1),Cannes-i filmfesztivál (1),biciklis divat (1),mozi (1),A nagy Gatsby (1),1930-as (1),bicikli (1),A Nagy Duett (1),The Voice (1),Sisi (1),Sissi (1),balenciaga (1),szépség (1),direktórium (1),sztár (1),farmer (1),Cora Pearl (1),muszlinbetegség (1),rózsaszín (1),Cate Blanchett (1),szépségápolás (1),Katalin hercegnő (1),magyar divat (1),A Dal (1),Annette Kellerman (1),Tolvai Reni (1),Palvin Barbara (1),fogyókúra (1),1900-as évek (1),tetoválás (1),2012 (1),kurtizán (1),manöken (1),Gil Elvgren (1),pin-up lány (1),szépségipar (1),bubi (1),frizura (1),cséfalvay fanni (1),diplomakiállítás (1),nivea (1),tengerészcsíkos (1),100 (1),beauty (1),mome (1),bulvár (1),melltartó (1),rihanna (1),köröm (1),1940-es évek (1),1970 (1),Yves Saint Laurent (1),triumph inspiration award 2011 (1),bódis boglárka (1),bugyi (1),harisnya (1),kapszulakollekció (1),mono fashion (1),eugéne atget (1),divatkreátor (1),dolmány (1),séllei lilla (1),mente (1),Esterházy (1),főúri öltözékek (1),glamour (1),funny face (1),kalap (1),alsóruha (1),audrey hepburn (1),1957 (1),magyar viselet (1),Diana hercegnő (1),fejfedő (1),15. század (1),color blocking (1),2011 tavasz-nyár (1),sármán nóra (1),14. század (1),gótika (1),chino (1),nadrág (1),galicza eszter (1),hennin (1),1971 (1),Jeanloup Sieff (1),táska (1),biedermeier (1),gucci (1),korona (1),catwalk (1),rotschild klára (1),szocializmus (1),zagabo (1),cipzár (1),fotó (1),divatkutya (1),orosz agár (1),dori tomcsanyi (1),je suis belle (1),csillámpor (1),flitter (1),diszkó (1),Szépművészeti Múzeum (1),Christóbal Balenciaga (1),szépségflastrom (1),rokokó (1),Liszt Ferenc (1),Utolsó rapszódia (1),magyar film (1),toll (1),use unused (1),elsa schiaparelli (1),1958 (1),körömfestés (1),reneszansz (1),barokk (1),fontange (1),fekete körömlakk (1),13. század (1),botrány (1),christian louboutin (1),középkor (1),12. század (1),vogue (1),Cosmopolitan (1),mildred pierce (1),gepárd (1),mata hari (1),tisztalkodas (1),wc (1),Bakos Piroska (1),Gombold újra! (1),street fashion budapest (1),konferencia (1),yvan rodic (1),facehunter (1),szinpad (1)

Olvasóim

szekeresk Mengyán Eszter labor csirek LStyle winifredka dori89 jfgidskjf jbujdoso madmadame

Goldenblog