Két évvel ezelőtt készítettünk egy interjút az MTVA Jelmeztáráról. A cikk sem akkor, sem később nem jelent meg, de a napokban eszembe jutott, hogy nem kellene veszni hagyni ezt az anyagot. A Jelmeztár ma is látogatható, erről bővebben itt olvashattok. Figyelem! A cikk 2011-ben készült, elképzelhető, hogy a leírtak azóta, hogy nem felelnek meg a valóságnak!
Az ország legnagyobb jelmezkölcsönzőjében valószínűleg nyáron sem unatkoznak az ott dolgozók. Beöltözésre mindig van jó apropó, legyen szó szalagavató bálról, iskolai előadásról, hagyományőrző estekről, vagy tematikus házibuliról. A Magyar Televízió kölcsönzőként és kiállítóhelyként is működő Jelmeztárában nincs lehetetlen kérés. Kiegészítőkkel együtt 77-80 ezer ruhanemű közül válogathat bárki, aki valamennyi időre újraálmodná önmagát.
Sötétebb, szexisebb és intenzívebb - általában így írják le Baz Luhrmann filmjének hangulalát, ha össze akarják hasonlítani F. Scott Fitzgerald regényével. A divatportálok jó egy éve meg vannak őrjítve azzal, hogy a film kosztümjeit a Prada divatház tervezte, tombol a bolond idők ihlette flitteres, csillogó ruhák divatja. Baz Luhrman filmje valóban vizuális orgia, de az 1920-as évek divatjához csak kevés köze van, Prada-ruhák pedig csak nyomokban lelhetők fel a vásznon.
Elég sok mindent elmond a cannes-i filmfesztiváltól és az ottani divatbotrányokrók, hogy a Wikipedia külön fejezetet szentelt a filmfesztiválról szóló szócikkében a fotósoknak és a kebleknek. A cannes-i filmfesztivál 1946-os indulása óta valóságos botránygyárrá nőtte ki magát a majd másfél hetes rendezvény.
Divat a vásznon: Oscar 2012 - A legjobb jelmeztervezés díj jelöltjei
Mengyán Eszter | 2012.01.27. 14:15
A díjátadó szezon sztárja egyértelműen az Oscar, amin a legnagyobb szerepet a fő- és mellékszereplők, a rendezők és a filmek kapják. Engem viszont a jelmezek is legalább ennyire érdekelnek. Már csak azért is, mert az Oscar díjat általában olyan filmkosztümöknek szavazzák meg, amelyek vagy fantáziakosztümök vagy a egy-egy divattörténeti korszakot elevenítenek fel.
A szép ruhák és a szép látvány meggyőzi majd a fiatal női közönséget, mondta a Liszt Ferenc életéről és utolsó szenvedélyes szerelméről szóló tévéfilm rendezője, Gyöngyössy Bence az Origonak. Tette ezt annak ellenére, hogy a film költségvetése mindössze 150 millió forint volt, amely töredéke a hollywoodi kosztümös mozikénak. Vajon tényleg lehet kevés pénzből szép, látványos kosztümöket csinálni? Jelmezszemle a forgatáson.
Fotó: Mengyán Eszter (Silouette)