Azt tudjuk, hogy Madonna nem szarral gurigázik és mindig képes megújulni, de a most induló koncertkörútján azért világossá vált mindenki számára: a jól bevált, ikonikus momentumokhoz azért ő is ragaszkodik. A nyolc koncertkosztümje közül a legizgalmasabb az 1990-es Blode Ambition körútjáról ismert, kúp alakú melleket formáló fűző re-dizájnolt változata.
A Jean Paul Gaultier zsenialitását dicsérő darab 1990-ben tűnt fel a Blonde Ambition koncertkörúton, amelynek már a címe is a nőies és férfias tulajdonságok összemosódására utalt. A fekete, furcsán felhasogatott öltöny alól kivillanó, kúp alakú mellrésszel letaglózó fűzőt lehetetlen elfelejteni. Ugyanez a helyzet az aranyszínű változattal is, amelyben Madonna a Like A Virgin-t énekelte ugyanezen a körúton. Azóta is ez az énekesnő legikonikusabb fellépőruhája. Madonna ebben a darabban és ezen a koncerten vált ikonná, Gaultier nevét pedig körülbelül azóta istenítik. Nem volt hát kérdés, ha Madonna nagyot akar robbantani (akar), megint a tervezőhöz fordul. Jól döntött, mert így 22 év után, legalább a cicijéről elmondhatjuk, hogy ugyanolyan hegyes, mint volt, ugyanakkor a mozgása ma már kissé darabos és egyre több a playback is.
Terv az 1990-es és a 2012-es darabhoz.
És a végeredmény.
„Szeretem Madonnát. Ő az egyetlen nő, akit valaha is feleségül kértem. Természetesen visszautasított, de megkért, hogy tervezzek neki ruhákat erre a körútra. Természetesen nem utasítottam vissza” – nyilatkozta a tervező. Az akkor drámaian szexis darab 22 évvel későbbi változata még inkább kihangsúlyozza a férfias és nőies közötti különbséget. Ahogy azt a tervező elmondta, az öltöny és a fűző volt az, amivel játszottak, de a fűző – az előbbivel ellentétben – most inkább ketrecszerű. Egyfajta főhajtás ez az 1990-es fűző előtt, annak 3D-s újragondolása bőrből és fémből.
Az ikonikus fűző rózsaszín változata a New York-i Metropolitan Múzeum textilgyűjteményének része.
Vajon ez is az lesz?
A tervező nemcsak a pop 53 éves királynőjének koncert-ruhatárát álmodta meg, hanem a 22 táncos is az ő kreációit viseli. Gaultier szorosan közreműködött Arianne Phillips stylist-jelmeztervezővel, aki a sztár legutóbbi négy turnéjának ruhatáráért felelt, és aki a W.E. című film zseniális, Oscar-jelölt jelmezeit is megalkotta. Phillips kisasszony szerint a négy „felvonásból” álló koncert olyan, mint egy színdarab, amelynek sikeréhez a kosztümök maximálisan asszisztálnak. A ruhákat nem mind Gaultier tervezte, a koncerten feltűnnek Jeremy Scott, Dolce & Gabbana, Alexander Wang és J Brand darabok is.