Az előző bejegyzést folytatva megmutatom, miből inspirálódtak / inspirálódhattak az eddig nem tárgyalt divatházak tervezői. Van itt minden a tavaly elhunyt Amy Winehouse-tól kezdve az 1927-es sci-fi filmen át a rokokó bukolikáig.
Giambattista Valli
Az olasz Giambattista Valli 2005-ben alapította meg saját divatházát. Ruhái a drámaiság, a határozottság és a finom nőiesség keverékének ellenállhatatlan esszenciái. 2012-es haute couture kollekciójához sokat merített a „római legenda”, Roberto Capucci szabászművészeti remekeiből, de nem ez volt az egyetlen ihletforrása. Az egykori hollywoodi díva, Ava Gardner estélyi ruhái is nagy hatással voltak rá.
Givenchy
Riccardo Tisci, a Givenchy tervezője olyan egyéniség, akinek érdemes lenne saját divatházat alapítania, hogy még inkább megmutathassa magát. A Givenchy színeiben évek óta remekműveket alkot. Mostani haute couture kollekcióját az Fritz Lang 1927-es filmje, a Metropolis látványvilága ihlette. Emellett nagy befolyással volt rá egy 1924-ben készült orosz film, az zAelita: A Mars királynője zenéje is. (Az említette film ihlette a Morphium Couture egyik kollekcióját is, amelyből egy modellt belecsempésztem a montázsba.)
Jean Paul Gaultier
Szeretet? Tisztelet? Csak reklám? Üzlet? Pénz? Azt hiszem, soha senki nem fogja tudni eldönteni, miért alapozta Jean Paul Gaultier az egész kollekcióját a tavaly elhunyt énekesnő, Amy Winehouse minden mással összetéveszthetetlen egyéniségének. A markáns tusvonal, a magasra tornyozott madárfészek frizura, a szűk topok alól kivillanó színes melltartók mind az ő védjegyeinek számítanak. Az énekesnő szülei szerint az egész csak üzleti fogás, a tervező szerint tisztelet...
Maxime Simoens
Hiába távolodott el Maxime Simoens előző kollekciója inspirációjától, a Tokióban játszódó, de amúgy francia Enter the Void című filmtől, a két kollekció alapjaiban hasonlít egymásra. Pixelek, vonalak, acélos és légies vonalak kettőse. Egyszerre romantikus és futurisztikus.
Valentino
Pier Paolo Piccioli és Maria Grazia Chiuri a Valentino ház színeiben valami egészen gyönyörűt alkottak. A romantikáért rajongók máris kiálthatnak a repülősóért. Könnyű, virágos muszlin, organza, selyem ejti rabul a szívünket, a már-már szokásos masnik ebben a kollekcióban a nyakrészen köszönnek vissza. A csodás darabok ihletői a 18. század legvégén jellemző késő-rokokó ruhák. Marie Antoinette színpadias bukolikus romantikája és Rousseau „vissza a természetbe!” jelmondatát testesítik meg a virágos anyagok és a szellőfinomságú rétegek. Másrészt a 19. század végének kényelmes és lenge rétegekből álló „otthonkáit” is felidézi a kollekció.
Versace
A Versace divatház Atelier Versace haute couture vonala 2004 óta nem mutatott be új kollekciót – valószínűleg jobban koncentráltak arra, hogy minél szélesebb körben ismertek legyenek újra ismertek és megerősítsék a márkát. Ennek a vége a H&M-mel történt együttműködés volt. Donatella Versace haute coutre darabjaival harcos amazonnak öltözteti a nőket. Hasonló vonalvezetésű, fűzőalapú, fémbetétes ruhákat álmodott, mint Thierry Mugler a 80-as években.