AJÁNLÓ
 
14:15
2012. 01. 27.
Két évvel ezelőtt készítettünk egy interjút az MTVA Jelmeztáráról. A cikk sem akkor, sem...
A bejegyzés folyatódik
 
14:15
2012. 01. 27.
Sötétebb, szexisebb és intenzívebb - általában így írják le Baz Luhrmann filmjének hangulalát,...
A bejegyzés folyatódik
 
14:15
2012. 01. 27.
1958 szeptemberében Amerikában bemutatták a Macska a forró bádogtetőn című filmet. Az egyik...
A bejegyzés folyatódik
 
14:15
2012. 01. 27.
Amikor filmet nézünk, Ő a világításról és a képekről beszél film közben, én pedig a...
A bejegyzés folyatódik
 
14:15
2012. 01. 27.
Mozi és divat: kezdetektől kéz a kézben járnak. Ami ma a Style.com, az korábban a mozifilm...
A bejegyzés folyatódik
Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés

A díjátadó szezon sztárja egyértelműen az Oscar, amin a legnagyobb szerepet a fő- és mellékszereplők, a rendezők és a filmek kapják. Engem viszont a jelmezek is legalább ennyire érdekelnek. Már csak azért is, mert az Oscar díjat általában olyan filmkosztümöknek szavazzák meg, amelyek vagy fantáziakosztümök vagy a egy-egy divattörténeti korszakot elevenítenek fel.

A 2012-es Oscar-díj jelöltjei a legjobb jelmeztervezés kategóriában:

Anonymous  (hazai bemutatóról nem tudok) – Lisy Christl

A müncheni Lisy Christl két évvel ezelőtt kezdett dolgozni az Anonymous című film kosztümjein. A tervezőnő egy interjúban elmondta, hogy annak ellenére, hogy imádja a reneszánszt, ez a világ teljesen idegen volt a számára. Több száz kosztümmel keltette életre a rendező által megálmodott világot. Az volt a céljuk, hogy valami nagyon élőt hozzanak létre, amiben benne van a korszak „koszossága” is. Ennek érdekében minden alapanyagot, amiből ruha készült, elő- és utókezeltek. Az eredmény nagyon látványos lett a képek alapján. Kíváncsi vagyok, hogyan viselkednek a ruhák a vásznon.


A némafilmes  (hazai bemutató: 2012. február 23.) – Mark Bridges

A némafilmes – ki hinné? – a némafilmek korszakának végén, az 1920-as években játszódik, és a kosztümök is ennek megfelelőek. Mark Bridges jelmeztervező semmit sem bízott a véletlenre. Bár a forgatás előtt mindössze nyolc hete volt előkészülni, ez idő alatt annyi némafilmet nézett meg, amennyit csak tudott, hogy lássa, hogyan viselték a ruhákat, a kiegészítőket, és hogyan változott a divat évről évre. A filmhez több eredeti, az 1920-as években készült ruhát is használtak, de mivel ezek vagy túl régiek vagy látványosan renováltak voltak, a főszereplőket többnyire a régiről másolt, de újonnan készített ruhákba bújtatták.

Igazából nem lett volna szabad egymás mellé tennem a skiccet és a filmből vett képet, hiszen nem ugyanaz a ruha látható a kettőn. Ne tévesszen meg senkit.

A leleményes Hugo  (hazai bemutató: 2012. február 23.) – Sandy Powell

A leleményes Hugo jelmeztervezője, az Oscar-díjas Sandy Powel a harmincas évek legelejét idéző világba repít. Úgy építette fel a karakterek ruházatát, mintha egy gyermek szemén keresztül látnánk mindenkit – a fő hangsúly a színeken és a formákon volt. A történet Brian Selznick gyerekkönyvén alapul, amelynek illusztrációi kiindulópontként szolgáltak a jelmeztervező számára. Több interjút is olvastam a tervezővel, az egyikben pontosan megmondta, hogy 1.87 millió dollárt szántak a büdzséből a kosztümökre. Ez körülbelül elég volt arra, hogy ne kelljen túl sokat változtatni az elképzelésein.

Sandy Powell jelmeztervező (középen)

Jane Eyre (már bemutatták) – Michael O’Connor

A Jane Eyre című regény először 1847-ben jelent meg, a történet ehhez képest tíz évvel korábban, az 1830-as években játszódik. A 2011-es filmfeldolgozás rögtön egy kosztümtörténeti „csúsztatással” indul, mivel sem az Oscar-díjas jelmeztervező, Michael O’Connor, sem a film japán rendezője, Cary Fukunaga nem rajong az 1830-as évekre jellemző divatért. A nők akkor úgy öltöztek, mintha sütemények lennének: puffos ujjak, masnik, habos szoknyák jellemezték a viseletüket. A történetet így az 1840-es évek, némiképp visszafogottabb kosztümtörténeti korszakába helyezték. Ezt leszámítva nagy dicséret, hogy a ruhák nagy részét nem kölcsönözték, hanem kifejezetten a produkció számára készítették el, beleértve a fűzőket és az alsóneműket is.

Az 1830-as évek és az 1840-es évek divatja

W.E. (hazai bemutatóról nem tudok) – Arianne Phillips

A kosztümöket Arianne Phillips jelmeztervező jegyzi, aki amellett, hogy zseniális filmkosztümöket készített (A nyughatatlan, A Single Man) számtalan zenésszel és együttessel dolgozott (Justin Timberlake, No Doubt) együtt. Ezen belül is 14 éve szoros munkakapcsolatban áll Madonnával, akit az utóbbi négy koncertturnéján öltöztetett. Nem véletlen, hogy a pop nagyasszonya rá bízta ezt a filmes munkát, ami nagyon hálás feladat lehetett. Wallis Simpson és Edward walesi herceg számára ugyanis központi kérdés volt a divat és a jólöltözöttség. Wallis Simpson számára ez jó eszköz volt arra, hogy külsejével az arisztokraták közé pozicionálja magát, Edward pedig szimpátiát nyert azzal, hogy nemcsak jó képű volt, hanem kora legjobban öltözött férfijának számított. A Wallis Simpsont játszó színésznő 60 különböző jelmezt viselt a filmben, amelyek között volt néhány vintage darab is. Az egyik nagy kedvencem ez a szárnyas fekete fejdísz. Egyszerűen zseniális!

Arianne Phillips, a jelmeztervező és Andrea Riseborough, a főszereplő

Andrea Riseborough és James Darcy

Feedek

HIRDETÉS

Silouette a Facebookon is

Címkefelhő

divat (38),divattörténet (20),inspiráció (13),20. század (9),divattöri a jövőből (7),19. század (6),divattervező (6),film (6),divat a vásznon (6),1920-as évek (5),interjú (5),2011-2012 ősz-tél (4),fűző (4),cipő (4),17. század (3),2011 (3),coco chanel (3),trend (3),Chanel (3),kiállítás (3),divatlexikon (3),menyasszonyi ruha (3),könyv (3),divattervezés (3),Elizabeth Taylor (3),Marlene Dietrich (3),fehérnemű (3),marilyn monroe (3),szecesszió (3),vörös szőnyeg (2),kepp showroom (2),programajánló (2),Tweed Run Budapest (2),1950-es évek (2),haj (2),hajfestés (2),haute couture (2),menyasszony (2),vintage (2),balett (2),múzeum (2),1930-as évek (2),18. század (2),Titanic (2),fürdőruha (2),Ördög Nóra (2),x-faktor (2),Lucile (2),Erzsebet kiralyne (2),divatos olvasmányok (2),Sarah Bernhardt (2),2012 tavasz-nyár (2),anna amélie (2),givenchy (2),16. század (2),lilla sellei bags (2),trenntre shoe design (2),retro péntek (2),esküvő (2),sorozat (1),életmód (1),vívás (1),sport (1),slippers (1),olimpia (1),bikiniszezon (1),dior (1),kollaboráció (1),lapos cipo (1),Jelmeztár (1),ruha (1),Látogatóközpont (1),parfüm (1),London (1),kampány (1),jelmez (1),V&A Múzeum (1),reklám (1),Chanel No. 5 (1),Jean Paul Gaultier (1),Christy Turlington (1),2013 (1),királyi család (1),keresztelő (1),kosztüm (1),Oscar 2012 (1),görög (1),golden globe (1),képek (1),modell (1),A magyar divat 1116 éve (1),A divatról komolyan (1),születésnap (1),Madonna (1),MTVA (1),koncert (1),II. Erzsébet (1),Királynő (1),A stílus királynői (1),György herceg (1),Paul Poiret (1),ikon (1),Párizs (1),divatbotrány (1),Pavlova (1),torta (1),fotózás (1),fotós (1),Anna Pavlova (1),Lady Duff-Gordon (1),Dolce&Gabbana (1),ókor (1),2013-2014 ősz-tél (1),10 dolog (1),Bert Stern (1),sztárok (1),Jacob Davis (1),Levi Strauss (1),esemény (1),farmernadrag (1),Cannes-i filmfesztivál (1),biciklis divat (1),mozi (1),A nagy Gatsby (1),1930-as (1),bicikli (1),A Nagy Duett (1),The Voice (1),Sisi (1),Sissi (1),balenciaga (1),szépség (1),direktórium (1),sztár (1),farmer (1),Cora Pearl (1),muszlinbetegség (1),rózsaszín (1),Cate Blanchett (1),szépségápolás (1),Katalin hercegnő (1),magyar divat (1),A Dal (1),Annette Kellerman (1),Tolvai Reni (1),Palvin Barbara (1),fogyókúra (1),1900-as évek (1),tetoválás (1),2012 (1),kurtizán (1),manöken (1),Gil Elvgren (1),pin-up lány (1),szépségipar (1),bubi (1),frizura (1),cséfalvay fanni (1),diplomakiállítás (1),nivea (1),tengerészcsíkos (1),100 (1),beauty (1),mome (1),bulvár (1),melltartó (1),rihanna (1),köröm (1),1940-es évek (1),1970 (1),Yves Saint Laurent (1),triumph inspiration award 2011 (1),bódis boglárka (1),bugyi (1),harisnya (1),kapszulakollekció (1),mono fashion (1),eugéne atget (1),divatkreátor (1),dolmány (1),séllei lilla (1),mente (1),Esterházy (1),főúri öltözékek (1),glamour (1),funny face (1),kalap (1),alsóruha (1),audrey hepburn (1),1957 (1),magyar viselet (1),Diana hercegnő (1),fejfedő (1),15. század (1),color blocking (1),2011 tavasz-nyár (1),sármán nóra (1),14. század (1),gótika (1),chino (1),nadrág (1),galicza eszter (1),hennin (1),1971 (1),Jeanloup Sieff (1),táska (1),biedermeier (1),gucci (1),korona (1),catwalk (1),rotschild klára (1),szocializmus (1),zagabo (1),cipzár (1),fotó (1),divatkutya (1),orosz agár (1),dori tomcsanyi (1),je suis belle (1),csillámpor (1),flitter (1),diszkó (1),Szépművészeti Múzeum (1),Christóbal Balenciaga (1),szépségflastrom (1),rokokó (1),Liszt Ferenc (1),Utolsó rapszódia (1),magyar film (1),toll (1),use unused (1),elsa schiaparelli (1),1958 (1),körömfestés (1),reneszansz (1),barokk (1),fontange (1),fekete körömlakk (1),13. század (1),botrány (1),christian louboutin (1),középkor (1),12. század (1),vogue (1),Cosmopolitan (1),mildred pierce (1),gepárd (1),mata hari (1),tisztalkodas (1),wc (1),Bakos Piroska (1),Gombold újra! (1),street fashion budapest (1),konferencia (1),yvan rodic (1),facehunter (1),szinpad (1)

Olvasóim

szekeresk Mengyán Eszter labor csirek LStyle winifredka dori89 jfgidskjf jbujdoso madmadame

Goldenblog