1958 szeptemberében Amerikában bemutatták a Macska a forró bádogtetőn című filmet. Az egyik főszereplő Elizabeth Taylor volt. A másik egy hófehér sifon ruha, amelyet az akkori legnagyobb hollywoodi jelmeztervező, Helen Rose készített. A bemutató után minden nő "The Cat" ruhára vágyott.
Helen Rose az MGM vezető jelmeztervezője (costume designer) volt az 1950-es években. Zsenialitása abban rejlett, hogy az addig elérhetetlen hollywoodi glamúrt a hordhatósággal, nem rossz értelemben vett hétköznapisággal, józansággal ötvözte. Így a hírességek filmen megjelenő ruhái után nemcsak sóvároghattak a nők, de bizony voltak olyanok, akik egy az egyben lemásoltathatták és viselhették is.
Helen Rose rendszeresen dolgozott együtt Elizabeth Taylorral. Állítólag különleges kapcsolat volt közöttük és a tervezőnek nagy szerepe volt abban, hogy Taylort még káprázatosabbá – ezáltal még nagyobb sztárrá – tegye. Egyszerűség és drámaiság volt a két kulcsmotívum, amikor Elizabeth filmbeli gardróbjának kialakításáról volt szó. Ha sok volt az ékszer, akkor Helen egyszerű vonalakkal dolgozott, hogy a ruhán lévő részletek ne vonják el a figyelmet, és fordítva. A színésznő páratlan alakjának hangsúlyozása pedig alapkövetelmény volt a számára.
Ezeket vette figyelembe akkor is, amikor megtervezte a Macska a forró bádogtetőn című film három jelmezét, köztük egy hófehér, V-kivágású sifon ruhát. Elizabeth állítólag annyira beleszeretett ebbe a ruhába, hogy Helen még egyet csinált neki a privát gardróbja számára.
A színésznő azt mesélte egyszer, hogy amikor meglátta őt ebben a ruhában a „Brust Inspector” (mondjuk úgy, a kebelcenzor, aki ellenőrizte, hogy mindenből „helyes” mennyiséget mutatnak-e az embereknek a filmekben), azonnal kért egy létrát. Miután bizonyos magasságból is megtekintette a látványt, közölte, hogy a kivágásnak magasabban kell záródnia, mert túl sokat látni belőle. Helen Rose, a tervező ekkor fogott egy brosst és összetűzte a ruhát, majd a felvétel előtt eltávolította azt.
Arról nincs információm, hogy hány prűd amerikai kiáltott repülősóért a moziban, de az biztos, hogy ez a ruha (és ez a kivágás) meggyőzte őket. A „The Cat” névre keresztelt hófehér ruha az egyik legkeresettebb darab lett pillanatokon belül. Olyan sokan kérték magát a tervezőt is, hogy készítsen belőle, hogy nem sokkal később pályát módosított és saját, az MGM-től független kollekcióval jelentkezett. A sikert amúgy 1960-ban megismételte a „The Butterfield 8”-re keresztelt fekete koktélruhával, amelyet szintén Elizabeth Taylor viselt a Modern kaméliás hölgy című filmben.