Jacqueline Kennedy Onassis rajongott a Hermés táskákért. Mégis a Gucci volt az a divatház, amelyik a legendás stílusikonról táskát nevezett el. A Jackie O táskának idén - a Gucci 90. születésnapján - piacra dobták a modernizált, New Jackie-re keresztelt változatát.
Gucci Jackie bag - kép innen
A második világháború borzalmaiból fellélegző Magyarországon egyszer csak azt vették észre az emberek, hogy rendszerellenessé vált a jólöltözöttség és az elegancia. A divatbemutatókon nem "manekenek", hanem az adott gyár munkásnői lépdeltek, de a hivatalos modellek is jó 5-10 kilóval nehezebbek voltak nyugati társaiknál. Kivételt csak a Rotschild-lányok, Rotschild Klára divattervező modelljei képeztek - mesélte Simonovics Ildikó művészettörténész a DesignHéten, a Kiscelli Múzeumban tartott előadásán.
Divatbemutató Rotschild Klára szalonjában (1948) - fotó: Robert Capa - forrás
Ha nagy leszek, orosz agaram lesz. Addig szert teszek egy kertes házra, körülötte egy pampával, illetve leküzdöm abbéli groteszk félelmemet, hogyan temetek majd el egy százkilós állatot, ha az az örök vadászmezőkre távozik. Addig viszont rajongásom ebben a posztban teljesedik ki. Az orosz agárnál kecsesebb, divatkompatibilisebb jószágot nehéz elképzelni. Ő az állatok manökenje, kellemes, szép, és csodásan mutat a fotókon.
Elsa Schiaparelli rajongott a merész ötletekért. 1933-ban az addig férficsizmákon, viharkabátokon és gyerekruhákon alkalmazott húzózárat felemelte az haute couture szintjére, és díszítőfunkcióval ruházta fel. Az idén három magyar divatmárka őszi-téli kollekciójában is hasonlóan előkelő helyet kapott a többnyire funkcionális cipzár.
Oké, oké, értem én, hogy mindenki Carrie gardróbjára vágyik polcokkal, ékszer- és cipőtartóval, duplaajtóval (és természetesen a benne rejtőző ruhákkal), de eszetekbe jutott már, hogy milyen lehetett mondjuk száz vagy kétszáz évvel ezelőtt egy gardrób? Őszintén szólva nekem se. Nemrég viszont tudomást szereztem a bécsi Hofmobiliendepot legújabb kiállításáról, amely a testápolás történetét dolgozza fel a késő 18. és a kora 20. század között.
Francois Boucher - La Toilette, 1742 - kép