Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Retro péntek: Ez glamour!

0 Komment
0 Reblog

Bármennyire közhelyes is, számomra a glamour (glamúr) egyenlő Marilyn Monroe-val. A glamour, mint fotográfiai műfaj - a Wikipedia szócikke szerint - arra hivatott, hogy a modellek szépségét, ragyogó, csillogó megjelenését hangsúlyozza. A műfaj a korai húszas évektől kezdve rengeteget változott a magamutogató meztelenségtől kezdve (Playboy-lányok), az erotikus fotókon át (pin-up lányok) a ma jellemző részleges takarásig.

Bár Marilyn Monroe ezen a képen nem pucérkodik, mégis száztíz százalékosan glamúr.

Divat a vásznon: Funny Face (1957)

1 Komment
0 Reblog

Mozi és divat: kezdetektől kéz a kézben járnak. Ami ma a Style.com, az korábban a mozifilm volt. Egyetlen ruha, smink vagy frizura sem jutott el annyi emberhez, mint a filmen keresztül. Sokkal nagyobb hangsúlya volt a kosztümöknek, egy-egy darab reprója pedig azonnal helyet kapott a nők gardróbjában.

Divatőrültek számára a Funny Face (Mókás arc) című musical Audrey Hepburn és Fred Astaire főszereplésével kötelező. (Akinek nem sikerült elcsípnie a minap a Viasaton, az kutakodjon a Kultúrbarlangban.) Már maga a téma is térdre kényszeríti a divatmán nézőt: hogyan lesz egy szürke, okoskodó, kultúrsznob kisegérből, aki szerint dekoltázsokkal folytatott csevejjel nem lehet megváltani a világot, a Minőség magazin ünnepelt modellje, az új arc, a gondolkodó, mégis lélegzetelállítóan gyönyörű nő prototípusa. Fred Astaire alakítja a divatfotóst (Dick Avery), aki ahelyett, hogy csodaszép fákat fényképezne, inkább modellekre és ruhákra pazarolja a tehetségét - legalábbis az Audrey Hepburn alakította Jo szerint. Érdekesség, hogy Astaire karakterének inspirálója Richard Avedon divatfotós volt, aki nemcsak a filmben látható divatfotók nagy részét készítette, hanem vizuális tanácsadóként is közreműködött.

A kosztümökért Edith Head-et és Hubert de Ginvenchyt (Audrey Hepburn ruháinak tervezője) Oscarra jelölték. Givenchy 1953-ban, a Sabrina forgatásán találkozott először későbbi múzsájával, Hepburnnel. Szinte valamennyi filmjében ő tervezte a ruháit.

És most a szokásos képhalmaz a szokásos képaláírásokkal.

Így látjuk Audrey-t először a filmben: sok fekete, sok barna, modellalakját takaró könyvespolc szabás.

Az átalakítás után. Meseszép.

Inspiráció: Trenntre Shoe Design

0 Komment
0 Reblog

Hamarosan interjúzni fogok Galicza Eszterrel, akivel hónapok után végre sikerült egyeztetni. Ő és Kónyi Anikó csinálják a Trenntre Shoe Design-t, azaz egyedi, színes és kényelmes topánokat (ez az interjú apropója). Nem követem folyamatosan a fejleményeket náluk, de a múltkor végignéztem a posztokat a blogukon és elmerültem a Facebook-oldalukon is a képekben. Ahogy nézegettem a pipőket, eszembe jutott, hogy láttam már hasonló modelleket. Felütöttem a Cipők című könyvemet, és találtam néhány régi topánt, ami akár inspiráció is lehetett Eszterék számára.

Nyilván fogalmam sincs (egyelőre), honnan ötletelnek, ez csak egy játék a részemről. Az ilyen fajta inspirálódással egyébként nincs semmi kivetnivaló, elvégre a divat egyfajta körforgás. Aki kicsit is figyeli a trendeket, az látja, hogy folyamatosan térnek vissza a korábbi évtizedek divatelemei - sokszor több párhuzamosan. De régen is volt erre példa, a barokk vagy a rokokó divatja is visszatért neobarokk és neorokokó néven alig száz évvel az eredeti után.

És most a képek:

Ez az 1880-as évekből, Angliából származó félcipő, amelyet a délutáni teázások alkalmával viseltek - nyilván a teázáshoz külön ruha és külön cipő dukált. Halálra is unták volna magukat gazdagék, ha nem öltözködnek át minden hétköznapi eseményre - úgy, mint: reggeli, ebéd, teázás, vacsora, a sétákról, vizitekről és bálokról nem is beszélve.

Fűzőbe szorítva

4 Komment
0 Reblog

Szóval az van, hogy eredetileg a direktóriumról akartam írni és a muszlinbetegségről (nem, nem muszlim-betegség). Kutakodtam erre-arra, amikor találtam egy tökjó leírást arról, hogy mit tett a lányokkal és az asszonyokkal a fűző a 19. században. De ha az ember elé egyszer csak odatoppan a neten egy téma, akkor ne mondjon rá nemet ilyen frissülési gyakoriság mellett, nemdebár?

Szóval a fűző amúgy is egy furcsa divatobjekt. Elég sok divattörténeti korszakban jelen volt (erről majd egyszer később írok), de a 19. századi fűzőket ismeri a legtöbb ember fűzőként. Akkoriban a nádszálkarcsú derék volt az ideál, amit minden nő szeretett volna magáénak tudni - mint ahogy ma is sokan szeretnének magazinkompatibilisek lenni. Az ideális, homokóra testalkatot akkor a fűző segítségével érték el. Az igazán durva dolgok akkor kezdődtek, amikor a bálnacsont helyett az újonan feltalált acélt vetették be merevítésként.

Amikor először láttam az Elfújta a szél-t, szerettem volna, ha Scarlett O'Harához hasonlóan befűz Mammy, hogy aztán elmenjek a bálba és elcsavarjam a szépreményű déli fiúk fejét. A könyvben említett 17 hüvelyknyi derékkörméter először persze nem mondott semmit, de aztán kiszámoltam, hogy egészen pontosan 43.18 centiről beszélünk. (Helló, 90-60-90!)


Madárgyilkos divathóbort

0 Komment
0 Reblog

Volt egy olyan időszak, amikor több madárfaj került veszélybe az úri divathóbort miatt. A nők nem érték be azzal, hogy idegen tollakkal ékeskedjenek: halott madarakkal a fejükön páváskodtak. Divatfogyasztásuk olyan mértéket öltött, hogy ez a kis úri szeszély több madárfajt a kipusztulással fenyegetett.

A 19. század végén és a 20. század elején egy-egy divatirányzat nem szezonról előszezonra változott, mint ma. Sokszor évekig vagy egy évtizedig is tartotta magát. Ezt az időszakot nem azok a mániákusan divatkövető nők szívták meg a leginkább, akik belehaltak abba, hogy a fűző összetörte a bordájukat, ami aztán átszúrta a májukat. De nem is azok, akik egy életen keresztül viselték a lengőborda-eltávolító operáció következményeit.
A legjobban az a rengeteg ártatlan madár járt pórul, amelyek a szecesszió flúgos divatőrülete miatt a kalapokon kötöttek ki. Így:

Feedek

HIRDETÉS

Silouette a Facebookon is

Címkefelhő

divat (38),divattörténet (20),inspiráció (13),20. század (9),divattöri a jövőből (7),19. század (6),divattervező (6),film (6),divat a vásznon (6),1920-as évek (5),interjú (5),2011-2012 ősz-tél (4),fűző (4),cipő (4),17. század (3),2011 (3),coco chanel (3),trend (3),Chanel (3),kiállítás (3),divatlexikon (3),menyasszonyi ruha (3),könyv (3),divattervezés (3),Elizabeth Taylor (3),Marlene Dietrich (3),fehérnemű (3),marilyn monroe (3),szecesszió (3),vörös szőnyeg (2),kepp showroom (2),programajánló (2),Tweed Run Budapest (2),1950-es évek (2),haj (2),hajfestés (2),haute couture (2),menyasszony (2),vintage (2),balett (2),múzeum (2),1930-as évek (2),18. század (2),Titanic (2),fürdőruha (2),Ördög Nóra (2),x-faktor (2),Lucile (2),Erzsebet kiralyne (2),divatos olvasmányok (2),Sarah Bernhardt (2),2012 tavasz-nyár (2),anna amélie (2),givenchy (2),16. század (2),lilla sellei bags (2),trenntre shoe design (2),retro péntek (2),esküvő (2),sorozat (1),életmód (1),vívás (1),sport (1),slippers (1),olimpia (1),bikiniszezon (1),dior (1),kollaboráció (1),lapos cipo (1),Jelmeztár (1),ruha (1),Látogatóközpont (1),parfüm (1),London (1),kampány (1),jelmez (1),V&A Múzeum (1),reklám (1),Chanel No. 5 (1),Jean Paul Gaultier (1),Christy Turlington (1),2013 (1),királyi család (1),keresztelő (1),kosztüm (1),Oscar 2012 (1),görög (1),golden globe (1),képek (1),modell (1),A magyar divat 1116 éve (1),A divatról komolyan (1),születésnap (1),Madonna (1),MTVA (1),koncert (1),II. Erzsébet (1),Királynő (1),A stílus királynői (1),György herceg (1),Paul Poiret (1),ikon (1),Párizs (1),divatbotrány (1),Pavlova (1),torta (1),fotózás (1),fotós (1),Anna Pavlova (1),Lady Duff-Gordon (1),Dolce&Gabbana (1),ókor (1),2013-2014 ősz-tél (1),10 dolog (1),Bert Stern (1),sztárok (1),Jacob Davis (1),Levi Strauss (1),esemény (1),farmernadrag (1),Cannes-i filmfesztivál (1),biciklis divat (1),mozi (1),A nagy Gatsby (1),1930-as (1),bicikli (1),A Nagy Duett (1),The Voice (1),Sisi (1),Sissi (1),balenciaga (1),szépség (1),direktórium (1),sztár (1),farmer (1),Cora Pearl (1),muszlinbetegség (1),rózsaszín (1),Cate Blanchett (1),szépségápolás (1),Katalin hercegnő (1),magyar divat (1),A Dal (1),Annette Kellerman (1),Tolvai Reni (1),Palvin Barbara (1),fogyókúra (1),1900-as évek (1),tetoválás (1),2012 (1),kurtizán (1),manöken (1),Gil Elvgren (1),pin-up lány (1),szépségipar (1),bubi (1),frizura (1),cséfalvay fanni (1),diplomakiállítás (1),nivea (1),tengerészcsíkos (1),100 (1),beauty (1),mome (1),bulvár (1),melltartó (1),rihanna (1),köröm (1),1940-es évek (1),1970 (1),Yves Saint Laurent (1),triumph inspiration award 2011 (1),bódis boglárka (1),bugyi (1),harisnya (1),kapszulakollekció (1),mono fashion (1),eugéne atget (1),divatkreátor (1),dolmány (1),séllei lilla (1),mente (1),Esterházy (1),főúri öltözékek (1),glamour (1),funny face (1),kalap (1),alsóruha (1),audrey hepburn (1),1957 (1),magyar viselet (1),Diana hercegnő (1),fejfedő (1),15. század (1),color blocking (1),2011 tavasz-nyár (1),sármán nóra (1),14. század (1),gótika (1),chino (1),nadrág (1),galicza eszter (1),hennin (1),1971 (1),Jeanloup Sieff (1),táska (1),biedermeier (1),gucci (1),korona (1),catwalk (1),rotschild klára (1),szocializmus (1),zagabo (1),cipzár (1),fotó (1),divatkutya (1),orosz agár (1),dori tomcsanyi (1),je suis belle (1),csillámpor (1),flitter (1),diszkó (1),Szépművészeti Múzeum (1),Christóbal Balenciaga (1),szépségflastrom (1),rokokó (1),Liszt Ferenc (1),Utolsó rapszódia (1),magyar film (1),toll (1),use unused (1),elsa schiaparelli (1),1958 (1),körömfestés (1),reneszansz (1),barokk (1),fontange (1),fekete körömlakk (1),13. század (1),botrány (1),christian louboutin (1),középkor (1),12. század (1),vogue (1),Cosmopolitan (1),mildred pierce (1),gepárd (1),mata hari (1),tisztalkodas (1),wc (1),Bakos Piroska (1),Gombold újra! (1),street fashion budapest (1),konferencia (1),yvan rodic (1),facehunter (1),szinpad (1)

Olvasóim

szekeresk Mengyán Eszter labor csirek LStyle winifredka dori89 jfgidskjf jbujdoso madmadame

Goldenblog